Hatar jag hatar jag hatar jag hatar

Har du någonsin tänkt på. Att när det känns dags att skriva. Då hatar, älskar eller avskyr man ofta något. Eller, jag gör det i alla fall. Eller tycker om. Jag får i alla fall oftast lust att skriva när det verkligen finns något innuti som är som mycket.
Som att dom där vanliga dagarna när man har som en bra balans på saker och ting, då behövs där varken skrivas eller uttryckas något särskillt mycket. Men så fort den är lite för mycket av något den där balansen, ja då, då kliar det i fingrarna och det finns så enormt att skriva.

Det är gärna då det blir lite så här märkligt språk också.

Idag lider hon av vemod. Tror jag. Eller beslutsångest... Fast. Ångest. Det är lite för mycket i det ordet. Lite för mycket Ångest.
Jättespännande ord.
Och riktigt, Ångest är det verkligen inte. Inte som i Ångest ångest. det är mer bara... velighet? Förstår du?
Vemod... Undrar var jag fick det ifrån..? För det är det ju inte. Och inte Ångest heller.

Velighet var ordet. Fast det finns kanske inte. Jag undrar vad det heter egentligen?

Förresten! Någon som är sugen på att dra på Weekend i Borlänge!? Spelning den 23 april! Psychic Stunts.
Be there

or be square!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0