En helt fantastisk måndag!

... och jag kan verkligen konsten att uttrycka mig luddigt då jag åstundar det. Hellre i skrift än tal. Då jag tycker man får bättre tid på sig att tänka när det gäller att uttrycka sig skriftligen. Inte nödvändigtvis längre tid alltid. Men ofta bättre.

Jag har ännu en ny praktikant på jobbet, det vill bli sig den tredje i ordningen för min egen del sedan jag började jobba i senaste augusti. Vi har dem dubbelt på jobbet nu. Den ena av dem helt och hållet i mitt ansvar. Hon var ny för dagen faktiskt, den andre har vi haft tillsammans nu i flera veckor tillbaka, han var där redan innan jag själv kom för att börja jobba igen i vecka sju.
Vi kommer bra överrens, jag och den praktikant vi nu haft sedan en tid tillbaka. Vi kommer bra överrens allihop faktiskt. Det blir värre med det nyare tillskottet.

Helt i mitt ansvar har hon varit för dagen då chefen var ledig. Det gör inte saken lättare att vi har en historia hon och jag.

Jag fick veta i veckan innan denna att hon skulle komma. Fyra veckor, en elev från en bageriskola i göteborg, "jag tänkte att du skulle få ta hand om henne Elin".

Det visar sig att vi gick på högstadiet tillsammans. Min vän var hennes vän. Vi var aldrig vänner mer än att vi sa hej till varandra.

Maklig och blyg till den grad att det inte längre kan gå under benämningen blyg. Det fordrar ett bättre uttryck.
Ska vi se om jag kan hitta det... Ja just det;

JÄVLA FEEEGIS!

Jag vet att man kan vara blyg och att det inte är något man ska hacka på men den här människan vill jag bara ta i kragen och säga till; ryck upp dig förihelvete!

Åh! Jag är en hemsk hemsk människa jag vet! Men jag kan för mitt liv inte förmå mig att känna medömkan för en människa som verkar känna så mycken medömkan för sig själv. Eller för någon som inte ens verkar försöka.

En juicedag har det varit idag. Där musiken har gått som ett tema i en film, solen har spritt sitt ljus och sin värme på allt den kommit åt och jag har låtit en man i bar överkropp blotta sig hundra gånger om för personalen på mitt jobb. En helt fantastisk start på veckan helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0