Bara för att jag är fantastisk

Jag kom på en sak idag. Jag hatar ordet navelludd. Jag vet inte om det är själva innebörden av ordet, eller om det är ordet i sig som jag inte tycker om, jag vet liksom bara att jag hatar att höra det sägas.

Att jag hatar navelludd, jo nej men så att nu när jag skriver det på det här viset förstår jag ju att det är ordet, inte innebörden, jag hatar. I alla fall. Att jag hatar ordet navelludd är ingenting som jag har funderat något vidare på och det är inte heller så att jag är knäpp till den grad att det bara var något jag kom att tänka på under dagen. Nej. Det var på det viset att tanten på radio, hon den där som jag inte gillar. Alls. Hon nämnde något om navelludd, och, ajajaj, det tar emot bara att skriva och tänka det där ordet... Hon nämnde något

Gah! Det ringde precis någon till mig med dolt nummer och sa bara efetr att jag svarat "Hej det är Elin", då sa han bara, på Carl Bildt-dialekt "Jaaa, då harrr jag nog kommit feel..." Okej sa jag och sen lade vi på.

Hon på radion idag nämnde något om navelludd och då slog det mig helt plötsligt att jag så himla starkt ogillar det ordet. Det är inte klokt hur mycker jag inte tycker om det!

Och så har jag snöat in på Joel Alme. Hans, A Master of Ceremonies, har gått på repeat-all här hemma i mitt rum (i vilket jag för övrigt spenderat ovanligt mycket tid) i nära en hel vecka nu. Det är konstigt det där.

Och så har en skottat idag. För ungefär två timmar sen. Men det syns inte längre....

Och jag undrar fortfarande hur det blir på Valborg!?
Och än hellre, hur blir det på fredag?

Kommentarer
Postat av: Ludvig

Som vanligt ett jättebra inlägg :-) Jag bara undrar en grej. Rubrikerna på dina inlägg brukar vara lite... abstrakta. Hur kopplar du till exempel "Bara för att jag är fantastisk" till det här? Jag är inte kritisk, jag bara undrar :-)

2010-03-02 @ 20:24:54
URL: http://ludienyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0