You could have just told us no though, you didn' have to be rude

Det finns ett så kallat "saying" (och vad jag hatar att använda kaninöron när man skriver på allvar...) som används i Sverige till och från och som jag har funderat mycket på. Grymt mycket (för jag gillar att använda superlativ). Det är det här när man säger till någon; Vi kan väl bara vara vänner?

Jag vet att du kanske kommer att rynka lite på näsan nu när jag lägger fram mitt det som jag ska lägga fram här, men det är så här jag tänker.

För, senast jag kollade, så var jag inte bara kompis med mina vänner. Visst var jag kompis med dem (eller ja, det finns visst en som jag inte kommer riktigt överrens med just alltid men det har egentligen inte med saken att göra här... ), men jag var inte bara kompis. För att vara vänner är inte så bara.
Det krävs en hel del vänner emellan.

Om du någon gång har spelat The Sims borde du veta vad jag menar. Okej, honestly, gubbarna i The Sims verkar visst egntligen inte vilja vara vänner på riktigt, för de e ju typ omöjliga att behålla om de inte bor i samma hus som ens egen gubbe och när man fått tolv stycken att flytta in (med en trettonde på gång) för att försöka hålla vänskapen uppe, så är det inte lätt att behålla dem då heller för då finns det inte plats med fler sängar i vardagsrummet (och alla vet hur sjukligt grinig en Sim som inte fått sova blir) så de börjar som bråka internt och blir ovänner i alla fall och sen stänger man av spelet och öppnar aldrig den tomten igen. Visst händer det att man stöter på dem när man går ut och hämtar posten med sin nya gubbe, men man passar sig ordentligt för att komma dem allt för nära. För man vet hur de är.
I alla fall. Man är inte bara vän med sina grannar i The Sims. Det krävs lite av gubben du spelar för att grannarna ska fortsätta vara med dig.

Precis som i verkligheten.

Att säga till någon att man bara vill vara vän, är på något, lite förolämpande kan jag tycka. (Och nej, det är med flit, stoppa inte in nåt osynligt, mentalt "sätt" efter något.)

Självklart är den allmänna uppfattningen inte att det är otrevligt att säga till någon att man bara vill vara vän. Jag menar, jag skulle gissa att det anses som ett av de finare sätt man kan, som de säger i staterna, turn someone down på.

Men jag tycker att det är det.
Så det så.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Sv: Bra idé ;D Vilken ära att du är beredd på att ge mej det uppdraget. Har försökt att sälja porträtt innan, men det har blivit lite rörit så för tillfället gör jag inte det. Skulle möjligen kunna göra ett undantag ;)

Vi kan ju diskutera pris m.m. senare. Vi vet ju som sagt inte om du vinner utlottningen ;)

2010-01-30 @ 15:44:31
URL: http://pictureofmind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0