Wondrous Place

Har du börjat känna det i luften, vad som är på väg?
          
Det är samma visa varje år, så fort snön börjar smälta kan man känna att den är på väg. Ångesten. Även kallad våren.

Det är något speciellt med våren men jag tycker att varje år så drabbas en av samma märkliga känsla att man måste göra någonting nytt. Det går inte längre bara att sitta och göra ingenting. Man måste ta tag i livet och hitta på saker att göra, radikala grejer. Flytta, byta pojkvän, slå ett världsrekord, ja något stort!

Jag tror det var därför man uppfann vårstädningen. De gamla hemmafruarnas vårångeststädning typ.

Så idag började jag måla om badrummet. Ett sånt desperat försök att göra någonting som är tänkt att göra livet lite bättre. Ja och ikväll när målarfärgen tagit slut och jag var in till färghandeln för att köpa mer, stannade jag till en sväng på biblioteket och lånade lite nya Cd-skivor. För det är något visst med Cd-skivor.

Nu är jag bara så galet sugen på att börja måla igen, sätta på musiken på min spelare på volym 27 (det låter i hela huset då), öppna en flaska vin, en burk Ben & Jerrys New York Super Fudge Chunk, dra på mig min målartröja , bli full som satan och bara.

Måla väggarna kritvita.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0