She's the MAN!

Eftersom jag igår kväll hamnade i någon typ av tillståndet delirium, höll jag på som en förbannad galning där uppe på övervåningen och var helt galet kreativ.

         

När badrumet så var färdigmålat begav jag mig in i sovrummet och började meka på papper i stället. Men! Så förstörde jag lite av det jag gjort (inte med flit!) för att jag inte hade rätt grejer att hålla på med och då lade jag ner och somnade istället. Och kan du tänka dig sån tur jag hade, för när jag vaknade var hjärnan igång igen på mig, som att jag aldrig lagt av igår kväll! Så jag satte mig i bilen, åkte in till äffären och köpte lite grejer som behövdes, och så åkte jag hem och fortsatte där jag slutade igår. Fantastisk dag!

Jag var lite rädd nämligen, när jag lämnade min teckning så där halvfärdig igår, att jag inte skulle kunna göra den färdig. För. Jag vet inte hur du är funtad, men för mig är det så att jag har som sånna, Flows skulle man kunna säga. Ofta på kvällen. Då man som blir knäpp i huvudet och alldeles kreativ och kan få till riktigt bra texter, eller man får en massa idéer på saker man skulle kunna rita, eller bygga, eller förslag på hur man skulle kunna möblera om i ett rum. Sånna Flows. Och medan man är i det Flowet då går allt som bra. Och det funkar. Och, även om det inte gör det, så hittar man bara på nya grejer och löser det som inte funkade. Det är det där när man kommit ur Flowet som det blir lite jobbigare, för då kan man inte, hur man än pressar sig och försöker, för sitt liv få till det så där bra som man fick när man Flowade. Och sen vet man aldrig igen när man kommer hamna i ett Flow. Så, gör lämnar man något ofärdigt som man börjat på i ett Flow, är det aldrig säkert att man gör det färdigt.

Någonsin.

Förstår du hur jag menar?


Kommentarer
Postat av: ludvig

Jesus Christ, du kan inte bara göra tårtor och skriva, du kan rita också! Skitsnygg teckning.

2010-02-16 @ 18:17:30
URL: http://ludienyberg.blogg.se/
Postat av: ludvig

SVAR: Tack så mycket! Haha, jo det vore coolt :-)

2010-02-20 @ 15:51:05
URL: http://ludienyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0