Oj vad jag är vuxen

Okej det är så här va. Jag älskar en grej.
Okej jag älskar min bil, men det här är en sån annan grej jag tänkte skriva om, en sån, icke materiell grej. Sak..? Vad blir det om det inte är materiellt, det blir väl varken grej eller sak egentlligen kom jag på?

I alla fall så kom jag på nu när jag som bäst stod och plockade fram frukosten och egentligen, verkligen, inte alls har tid att sätta mig ner och skriva en massa, att jag älskar att tänka.

Det är helt enkelt en fantastisk mekanism det där tänkandet! Jag menar inte typ "ååå jag tycker de e så coolt hur hjärnan fungerar å nervtrådar hit å dit å signaler och att vi rör benen utan att reflektera över det och så vidare, och så vidare", nej jag menar det här när man medvetet tänker. När man tänker tankar som i ord. Det är fantastiskt.
Och som när man tänker så där och så tror man att man har koll på vad man tänker och så drar hjärnan iväg i en helt ny eller annan riktning än den man trodde man höll på och tänkte i och så, huxflux, tänker man på något nytt, och man vet inte hur man kom dit. Det är så, för att än en gång upprepa mig, fantatastiskt!
Eller vänta, vi sätter knorr på det och gör det lite tyngre för alltså, det är inte bara fantastiskt egentligen, det är PHAN-tastiskt!

Idag ska jag förresten köra hyrbil för första gången i mitt liv. Jág har hyrt den, en Ford Focus. Flexifuel.
Läckert, eller hur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0