Är det något jag kan

Mina papper ligger i ordnade högar. Två högar. En hög med femton papper i varierande storlekar, den andra med trettiosex papper, varav tolv har små vikta hörn, Så där som man brukar kalla hundöron. A4.
   Mina papper ligger i ordnade högar jämte varandra på mitt vita, extra breda och något tjockare skrivbord från IKEA.
  Då pappren ligger åt vänster kant på bordet, bara en dokumentsamlare i vit tjockplast och en mindre lampa i glas och metall står mellan bordskanten och dessa, har jag på den övre högra kanten av bordet två litet större pennställ. Kvadratiska, i vit plast med svarta detaljer innehåller ett av dessa pennställ diverse blyertspennor och skuggtussar. Det andra fylls till brädden av bläckpennor, kalligrafipennor, stiftpennor och markeringspennor för cd- och dvd-skivor. En och annan överstrykningspenna har eventuellt också slunkit ner, annars brukar jag vara noga med att lägga dem i den översta lådan. Längst ut till vänster.
   Framför mina pennställ står en lägre och litet mer rektangulär typ av förvaringslåda. I den ligger ett par stycken målarpenslar av mårdhår, två suddgummin, ett gem och tre häftstift.

Mitt på bordet ligger en kallelse till tandläkaren den 28de April. Bara vanlig standardkoll hos tandhygienisten, kanske få lite banning för att jag inte sköljer med flour längre och en och annan uppmaning om att börja använda tandtråd igen skulle jag tro, men annars inget särskilt. Den ska sättas in i mappen rak fram mot den bakre kanten av skrivbordet. Mappen mittemellan ”Räkningar” och ”Texter värda att spara”, vilken för övrigt, står precis bredvid mappen ”Jobb” i vilken mina tre senaste lönespecifikationer, som just nu ligger högst upp i dokumentsamlaren, ska sättas in. Så fort jag har köpt ett nytt hålslag. Den gamla står fortfarande bredvid häftapparaten ungefär mittemellan raden av mappar och pärmar i överkant på skrivbordet och mina två stora pennställ och bara väntar på att bli utbytt. Den började kärva för snart fyra månader sedan och har lyckats förstöra två räkningar och ett brev för mig. Så det är verkligen på tiden att jag köper en ny.

Ett foto från semestern i Bulgarien förra sommaren ligger nere på det högra hörnet, och när solen utanför lyser in genom fönstret rakt framför bordet och lukten av nyregnad vår som sipprar förbi påskliljorna och dekorationsgräset på fönsterbrädan liksom når en, kan jag inte låta bli att börja fundera på om jag inte skulle ta och åka dit igen den här sommaren.

Som snett ovanför kallelsen till tandläkaren, till höger, står ett litet mindre pennställ i plast, runt, med samma sorts svarta dekorationer mot vit bakgrund som de tre fyrkantiga uppe i hörnet, laddat med lite olika sorters pennor och andra skrivbordsattiraljer som är bra att ha nära till hands när man sitter vid bordet.

I alla fall är det så det kommer att se ut. När jag blir vuxen och har egen lägenhet och ordning på mina papper.
Det är så här det kommer att se ut då.
Blev väl lite, carried away när jag började på där med Bulgarien resan och allt, men men.

Vet inte varför egentligen jag skriver om mitt framtida skrivbord. Men jag tyckte nog det var spännande. 


Kommentarer
Postat av: Ludvig

Elin, jag kan inte tacka dig nog för allt beröm! Det gör jättemycket, uppmuntrar verkligen till att skriva mer! Jag filar rätt mycket på rimmen, ja. Ibland rinner fantasin fram snabbt, ibland lite långsammare. Du är grym som alltid! Annorlunda inlägg. Jättebra skrivet.

2010-04-09 @ 22:38:46
URL: http://ludienyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0