Don't try this at home

Jag har verkligen inte förstått varför tv- och filmbolag världen över känner att de behöver komma med den uppmaningen till sin publik. Tror de verklligen att den har någon effekt?
Själv blir jag mer nyfiken och sugen på att själv ta reda på hur det är att hoppa femtio meter utan skyddsutrustning och landa på en skateboard som far ut på en ramp, låter mig volta i luften och sen skickar mig ner i en pool med hajar, när jag får uppmaningen "Prova inte det här hemma" än när jag inte uppmanas att göra något alls.

Och, tror verkligen bolagsmännen och -kvinnorna att den idiot som faktiskt får för sig att köra i vind med ett livsfarligt stunttrick på egen hand skulle låta bli bara för att det innan inslaget i tv-rutan visas ett kort meddelande där hon råds att inte själv prova på detta?

 

Jag tror i alla fall inte det.
En galning är en galning, även om hon uppmanas att vara klok.

 

 















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0