Andy played guitar

Radion på jobbet har gått sönder.


Det var i förra veckan det hände. På torsdagen tror jag. Den bara fungerade inte.


Så nu tänker jag alldeles för mycket.

Jag kommer nog att bli knäpp.


För när man inte har någon radio att lyssna på, och man inte pratar med någon. Vad gör man då? När det är alldeles tyst och ingen säger något. Då tänker man. Man tänker på vad man gjorde i helgen. Man tänker på hur vädret ska bli resten av veckan. Vad man ska ha på sig imorron. Hur livet kommer att bli. Att det var en härlig sommar. Vad man gjorde förra fredagen.

Man tänker.

På stort och smått.


Det är därför det är så bra med radio. För då när det är tyst och ingen pratar så pratar de på radion. De som sitter i studion och de som sjunger låtarna pratar och låter och tänker. Har tänkt. Åt mig. Så att jag slipper. Då är det bara att lyssna på allt tänk som kommer genom radion och så slipper man göra det själv.


För honestly. När man står en hel dag och bara tänker.

Det kan bli lite mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0