Jag har fått en praktikant!

Mitt liv just i detta nu är fantasktiskt.
Det sprider sig en doft i hela huset av äpple och kanel, som har sin källa i den nyss färdigbakta äppelpajen som står på en träbänk i köket. Jag har vita, fluffiga, alldeles underbara benvärmare om vaderna. På jobbet trivs jag väldigt och jag är ute på timlånga promenader i stort sett varje dag.
Det är fantastiskt.

Och jag har fått en praktikant!
En alldeles egen, liten, halvskolad praktikant.
Hon heter Johanna. 

Praktikanten heter Johanna och praktikanten Johanna är enormt praktisk. Visslar man så kommer hon, och har man ett litet arbete till övers är hon mer än villig att axla ansvaret och se till att uppdraget blir utfört.
Det är så gulligt.

Och att veta att en annan var på precis samma sätt och i den exakta situationen för 213 dagar sedan (är fortfarande till viss del) är också det helt fantastiskt. 

Tänk att jag, jag som precis har börjat jobba, jag, 
jag har fått en praktikant. 

Kommentarer
Postat av: Ellie

Grattis hörrö, haha! :)

Har du räknat dagarna från att du tagit studenten eller från det att du började jobba ..?

2009-10-16 @ 00:09:16
URL: http://babypeaches.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0