Det var en dag i juni

Jag börjar närma mig hundra. Såg det nu precis när jag loggade in, det här blir mitt 91:a inlägg. Kanske ska speeda på lite så att jag kommer upp i hundra och kan fira...
Vad det nu är att fira...

Idag har varit en fantastisk dag.
Jag började med att vakna runt åtta, låg och okynnessov till nästan nio då min äldre syster (bosatt i Örsundsbro sedan våren tvåtusensex (fick jag påminnelse om idag)) (jättekul förresten att göra en parentes i en annan parentes) (även jättekul att jag var tvungen att kolla upp stavningen av parentes på saol för att jag inte skulle göra bort mig) (satsar som fan vet ni) skickade ett sms. Påföljden av detta blev att jag och hon, gemensamt bestämde att vi skulle företa en utflykt till Alstabadet. 
  När vi väl kommit fram och slagit oss ner i det gröna gräset, med den glittrande sjön och den härliga sommarluften alldeles nära inpå, fann vi oss snart till rätta och pratade och umgicks. Efter ungefär femton minuter uttryckte Hampus en åstundan efter (efter, för, vad ska det vara?) sin enormt trevliga utflyktsmatsäck, bestående av kalla pannkakor med socker (jag menar, kan det bli bättre när man är på utflykt?!). Efter det som först kunde vi utflykta ordentligt.
  När vi under den varmt strålande solen, skojfriskt plaskade i vattnet och gjorde kullerbyttor på filten, kandes det verkligen att det var sommar. Äntligen. 
  
När utflykten var över åkte jag (som den underbara dotter jag är) in till Enköping för att införskaffa en del mat att fylla kylskåpet med här hemma. Nu när inte mamma är hemma i veckorna som kvarstår fram till min och pappas semester blir det jag som håller i köket (och på tal om det ska jag laga gryta imorron).

När jag kommit hem han jag inte mer än packa in mina varor innan jag än en gång satte mig i bilen. På väg.
Min äldre syster (Örsundsbro), erbjöd nämligen, mycket vänligt, mig och pappa middag tillsammans med henne och hennes familj.
   På vägen dit fick jag köa lite på 55an, det var några som hade frontalkrockat. Usch och fy så hemskt det var. Jag tycker hemskt synd om människor som råkar ut för sådana fruktansvärda olyckor.
   Vi åt väldigt gott väl i Örsundsbro och avslutade kalaset med jordgubbar och grädde. Väldigt somrigt.

När jag kom hem bänkade vi oss i soffan jag och pappa och tittade på Allsången och på Barnaby. Shieet vad jag älskar Morden i Midsommer!

En fantastisk dag helt enkelt.

Nu är det sommar!

Kommentarer
Postat av: ludde

Herregud, man börjar nästan dregla. Låter hur mysigt som helst! Du är jättebra på att blogga så hundra-jubileumet kommer nog snart.

2009-06-24 @ 12:58:37
URL: http://ludienyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0