Tisdagen den andra i juli

God eftermiddag du surfare av nätet.
Har det hänt något spännande i ditt liv idag?

Kom hem från fem dagars skftande väder på en vindpinad ö långt ner i östersjön igår natt kring halv två. Det käns härligt att vara hemma igen.

När jag vaknade i morse av väckarklockan var det som i en ond dröm, en sån där det aldrig löser sig och blir bra tillslut. Jag steg upp och åkte till tandläkaren där jag hade tid halv åtta, sedan for jag vidare för att köpa mig något till livs. Kylen stod tom här hemma eftersom resten av familjen spenderar sin semester på landet.

Just i skrivande stund pendlar jag mellan datorrummet och köket, där en kastrull risgrynsgröt står och puttrar. 
...och som jag precis råkade bränna lite i botten... men det gör inget. Den har en framtid att vänta i ugnen, tillsammans med lite grädde och ägg. Hoppas det blir bra.

Ikväll har jag planer på att äntligen se färdigt filmen The Holiday som jag började på, men inte riktigt han avsluta för några veckor sedan. Den var så trevlig så det käns som att jag nog kommer att se om hela filmen. Eller så ska jag börja på min oöppnade Heroesbox, jag har inte bestämt mig än.

Bortom där borta efter horisonten ligger det samma fastland där vi bott i tid och evighet och alla människor vi känner vars liv vi inte har en aning om
 En dag med strålande väder som fick sitt avslut i form av en promenad
 genom Visby stad och utanför längs med ringmuren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0