Veckan än så länge

Den har varit bra, och gått fort.

Jag ska åka till Schweiz förresten.

Hur som hellst, anledning att skriva nu ikväll; tänkte bara gå igenom mig själv lite. Jag har hittat min kreativa ådra igen. Den har varit ganska borta sen typ sjuan, nu smyger den sig på igen och jag är full av idéer och grejer. Fick för mig att jag skulle skriva en musikal igår, och idag har jag suttit å meckat med ett porträtt á la Lichenstein, fast inte riktigt... Det blev utan skuggningar och Benday(?)dots. För jag har inget flashigt program på datorn att göra sånna saker, har bara Paint.net, och det e bra, helt okej, men inte shyst liksom. Sen har jag ju nyss sytt ett lapptäcke, jag har börjat rita lite igen. Har lagat middag hela veckan och höftat järnet med kryddorna. Jag har bakat. 
  Jag har helt enkelt kommit in i en konstnärlig fas, och det e ganska trevligt. 
Jag skriver också ja just det.

Och sen är jag bara ganska märklig sådär allmänt, skriver lite konstigt och, ja, konstigt helt enkelt, och e väldigt, du vet, konstnärlig och märklig. För dom e lite märkliga sånna som har det där för sig tror jag, men inte med flit. Dom e bara födda så. Och, jag vet inte, men jag kanske också är det, fast inte sådär jättejätte. Bara lite, och ibland. Fast inte konstig. Inte jag väl... !

Jag ska åka till Schweiz också. Skoj! 
Vecka 6.

Och fikonbrödet på jobbet är jättegott. Jag ska be mamma och pappa att köpa hem ett imorron. Dom ska till enköping då. 

Kommentarer
Postat av: Ellie

Fan vad kul att du får åka!

- Men vad hde du tänkt att vi andra ska göra utan dig? -.- ;P

2009-01-17 @ 13:13:33
URL: http://babypeaches.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0