Violett Hill

Hade en text för dryga året sedan som handlade om den.

Och jag har tänkt på det där. Det där med låtar. Som man tycker om.
Jag har tänkt på det där med låtar som man tycker om och man bara älskar dom och. Ja. Man liksom tycker om dom så mycket att man som vill att hela världen ska få höra dom och förstå hur mycket man tycker om dom. För.

"Guuuu! A men ja ba' äääälskar den här låten!"

Så då berättar man för sina vänner och bekanta att den här låten den är bra. Den är toppen och du borde verkligen lyssna på den. Och man älskar den verkligen.
Tills man har berättat.
Ge det att du hör den tre gånger till. Sen är den slut. Sen är den inte lika bra längre. Låten blir bara inte bra längre.

Jag förstår inte varför. Men det här händer mig hela tiden!
Sen jag blev musikintresserad (typ, två år sen?) och började hypa på enskilda låtar och band så har jag råkat ut för det här fenomenet ett flertal gånger. Och jag förstår det verkligen fortfarande inte!
Vad är det som gör det?
Ingen aning!
Jag bara vet att det är så det är. Och blir? Är? Blir? Jag vet inte?...

Men nu har jag inte sagt att jag gillar Violet Hill. Bara så att du vet.

091229


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0