Inte lika jobbigt

Fast jag kom på en annan grej jag kan skriva om!
Nu precis nu kom jag på den.

Jag var hos doktorn idag. Var en sväng förbi husläkarmotagningen och skulle kolla en grej, och då får man för det mesta något att berätta. När man har varit på sjukhuset.
Min doktor hette Svante. Jäklar, tänkte jag. Svante. Gammal och sävlig. Det tycker jag är en Svantedoktor.
Och jag är inte så förtjust i Svantedoktorer. Sånna som är långsamma och sävliga. Jag gillar yngre doktorer. Som är sakliga och effektiva och som säger "Du är frisk, gå hem med dig!" eller, "Du är sjuk, ät tabletter i två och en halv dag och sen kan du jobba igen!". Inte doktorer som är makliga och håller på och säger "ja... och hur länge har du känt så...? mmm... , det skulle kunna vara..." eller "nej... men, jag tycker, att du ska gå hem, och vila. och sen får vi se. och blir det inte bättre imorron... så får du höra av dig..? okej..?"
Så döm min förvåning när Svante kommer ut i väntrummet och ropar upp mig och jag möts av en stilig, och framför allt, ung(!) doktor!

Han var så trevlig! Han var duktig. Och han var snygg!
Jag har aldrig förr träffat en snygg doktor. Har trott alltid att det där med snygga välutbildade karlar bara varit en myt. Tills idag. Halleluja prais the lord! Jag har hittat min blivande make.


Kommentarer
Postat av: BabyPeaches

Nej men Elin 1: Inte trodde jag väll så om dig! Sitta och spana pådoktorer på det där viset! ;)

Nej men Elin 2: Varför, varför, VARFÖR valde du en bild på en äcklig spruta !? :(

2009-12-11 @ 01:00:39
URL: http://babypeaches.blogg.se/
Postat av: Myggan

Hehe, härligt när man får dom där snygga läkarna:D.

2009-12-13 @ 20:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0