Prick på slaget nio

Kontinuitet är en bra sak.

Och ett bra ord.

Engelska är också en bra sak.

   Det är svårt att inte låta sig påverkas av sådant som är bra. Tillexempel Engelska.

Och kontinuitet.

Det vet alla vi som känner mig.
 

Saker och ting får en annan klang, och en annan innebörd när det blir på engelska. Det blir, mer, ett, det blir ett annat uttryck, det är mer ett maby än ett kanske. Och det finns mer infinity i oändligheten än tvärt om.


I love you innehåller däremot inte lika mycket kärlek som Jag älskar dig.


Kommentarer
Postat av: Ellie

SVAR: Elin stumpan, har du inte lärt dig att jag har en tendens att falla för just dem där kriminella och farliga karlarna? Det är katastrof. Det värsta är nog att jag inte kan hjälpa det! xO

2009-08-20 @ 18:08:18
URL: http://babypeaches.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0