These boots are made for walking

But not in slask...
Mina nya, älskade, efterlängtade stövlar kom igår. Och idag fick de sin jungfrutur. I slasket...
Jag har sprungit runt på stan och letat efter tryckerier och bokbinderier, har promenerat i snösörja och vattenpölar, nu vet jag att mina skor iaf inte är täta. Men om man skulle klarat sig idag skulle man behövt gummistövlar. Jag slaskade omkring i imina skor hela vägen från boländerna ner till stan, jätteskönt med en promenad, mindre skönt med en sjö i dojjorna... Men jag ska inte klaga egentligen, jag kunde tagit bussen tillbaka till stan men jag ville hellre gå. Nu e dom ju ingådda :)

Så här såg mina skor och strumpor ut när jag kom hem... Plus att hela undersidan av fötterna plus lite av hälen var dyngsura...
Måste gå på pjucken med hårtorken och tidningspapper tror jag att jag ska...


Jag ska till skolan och göra prinskorv och nationellt prov i engelska imorron. Och sen ska jag till Elin.
På lördag e det öppet hus i skolan, jag ska dit och stå i caféet. Sen ska jag till Ellie och vi ska till motorgårn.
På söndag ska jag stå med klassen på fyristorg och sälja prinskorv, ska vara där runt nio-tio.... Det kommer nog att gå bra.... Det värsta är att det är jag som är ansvarig i klassen för hela den här marknadsgrejen, så jag måste komma liksom... Och det lär ju uppskattas om jag kommer i tid, annars blir det knepigt för klasskamraterna att göra iordning allt eftersom det bara är jag som har all info... Oj oj oj, hur sk det här gå :)
Det blir en fullsmockad helg :)

Och jag fasar inför tisdag....
Som en liten påminnelse bara, så att ingen glömmer ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0