That's why we love you

Det är verkligen helt underbart med det här snövädret vi fått nu.
Det lägger sig liksom ett slags lugn över allt som finns, alla ljud blir dova och allting lyser upp på ett annat sätt än vanligt i ljuset som reflekteras mot dem från snön. Det blir trafikkaos, trots att vi är i slutet av november och all som kör bil, buss eller tåg borde veta att nu kommer snart snön. Jag blir lika förvånad varje år över att folk blir lika förvånade varje år när halkan kommer. Det är så lustigt.

Jag bara älskar den här snön! Det är så mysigt och alla verkar bli lite gladare.

Det blev strömavbrott ikväll på jobbet. Vid tio i nio slocknade alla lanpor och hela butiken bara dog. Det blev knäpptyst till på köpet och skulle man säga något var det nästan att man viskade. För det var strömavbrott, då blir det lite mystiskt och försiktigt.
Det fanns fortfarande ingen ström när jag var tvungen att gå hem, en och en halv timme senare.

När jag stod och väntade på bussen såg jag hur husen bakom Västan var alldeles svarta i fönstren de också, och hur studenterna hade tagit sig ut till en backe där de åkte pulka och kastade snöbollar på varandra, sådär vid halv elva på en måndag. Då kändes det verkligen bra. För dom var lyckliga. Och de hade roligt.

Och all kolektivtrafik blir försenad när det snöar också.

Och det är för allt det här som man vill leva och dö i norden, this is why we love you gamla svedala!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0