Seeeg lördag...

Phuuu, nu e fredagen ett minne blott. Men vilket minne sen!
Låg å pratade med Elin om det i morse, det e lustigt det där hur man minns saker olika beroende på om man har varit full eller nykter. När man är nykter minns man oftast saker "flytande", om vi förstår hur jag menar? Man får som hela, sammanhängande stycken av minnen. När man har varit full däremot är minnena uppdelade som i minnesbilder. Man kan minnas precis allt man har sagt och gjort, i samma utsträckning som när man varit nykter, men ändå på något vis finns inte det flytet i minnena som man brukar ha... Det är iaf min personliga åsikt... Blev visst lite filosofisk där kanske

Anyway, fredagen var fantastiskt trevlig. Började med att jag å Johanna å Elin träffades å käkade. Tog det lugnt å fixade oss iordning lite sådär trevligt, blev lite panik sen mot slutet och kom iväg en sisådär 50minuter senare än vi räknat med men så är det när man är tidsoptimist. Dykte upp i storvreta där det redan festades för fullt (hm hm, märk väl- För fullt, hahaha, nej då nu var jag elak, det var ingen fara) och satte väl igång vi också. Folk droppade in lite allt eftersom och jag å Elin droppade ner på golvet ett antal gånger, har ett enormt, halvosynligt (men det känns vill jag lova!) blåmärke på utsidan av ena mitt lår efter någon av de gångerna. Har även fått två små fina blåisar på knäna efter att inte riktigt ha kopplat kombinationen; klockan är 2-det är november-säkert nollgradigt-gata=halka. Men det är ju inte så lätt alla gånger.

När klockan blev lagom tog vi bussen in till stan, bytte å fortsatte ut mot Årsta. På 66:an träffade vi på några kompisar (typ tror jag) till Elin och, fråga mig inte hur det gick till, hux flux var vi tydligen på efterfest hemma hos en av dem. Fyra pers i en gillestuga, party! -or not :P Var där i kanske en timme å sen stegade vi oss hem, frysande som jagvetintevad och sen upp i rummet och ner under täcket efter lite tjafs om lampan. Skönt var det iaf att få sova.


Sen blev det lördag! Den här dagen har bara varit sådär oändligt seg och göromålslös som dagarna efter brukar bli, så det finns inte mycket att rapportera, thank god att det iaf e en hel dag kvar tills det e dags för skola igen, har börjat få lite ångest inför att klippa av mig mina långa naglar igen...

Nu ska jag gå å laga lite middag med familjen å sen ska resten av kvällen spenderas i soffan, framför teven, med ett par riktigt goda chokladpraliner.

Kram och godnatt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0