Löv is in the air

Det ska erkännas, jag har aldrig varit kär. Inte på riktigt, bara på låtsas. Inte förälskad ens, det har jag inte. Du vet, man kan få för sig ibland att man är kär när man verkligen, verkligen gillar någon, och man tänker, nu är jag kär, fast man vet att man egentligen bara hoppas att man är det för det är något man vill vara. Men man är det inte. Så, nej jag har aldrig varit kär, eller förälskad.

Until nu. Å nu är det på riktigt mina damer och herrar. Ingen miniförälskelse här inte, ingenting som jag bara inbillar mig. Amor har satt sin pil i mig, å den gick djupt vill jag lova!
   Ingen fara  nu för den som börjat oroa sig, nej, det är inte brandmannen, haha, nej då. Det är inte ens en människa, inte ett djur heller (bara lugn) eller en sak (im not a freak). Det här är något alldeles speciellt och jag älskar den verkligen, älskar som i att vara kär i.
   Jag vet att det låter helt stört, man kan bara vara kär i människor, men om du tänker så kära lilla vän, då har du bara missat hur det är att vara kär i något annat. Jag har gått och förälskat mig i en låt.
   Och det är ju så klart inte vilken liten låt som hellst, det är en låt som bara fyller hela mig med, du vet, jag känner mig så, ja, det finns inte ordentliga ord för att beskriva hur jag känner mig när jag hör den. Jag blir lätt i hjärtat, alla bekymmer försvinner, jag ser allt från den ljusa sidan, hela jag blir som en enda stor fluffboll som bara flyger iväg och mår bra. Jag kan inte beskriva med ord alls verkligen, men allt man vill och önskar och hoppas på och allt sånt känns inte riktigt lika avlägset när jag lyssnar på den låten, det känns bra, bara bra.
   Jag kan sitta och bläddra bland låtarna på min telefon och så blir det tyst en liten stund och nästa låt dröjer lite "är det den" tänker jag, och känner hur jag blir lycklig bara jag tänker på den, känner hur jag förbereder mig och väntar, väntar...
   Så är det inte den, och hela jag blir som vanligt igen och tänker, "men nästa låt är det nog" och känner hur jag blir alldeles glad innombords.

Freak. Det kan vara vad du tänker nu. Med all rätt säger jag.

Förresten, mäniskorna på bussen idag luktade popcorn... Det var mindre trevligt vill jag säga.








Den där rubriken skulle varit så mycket roligare om det hade varit höststorm ute....
Kram och godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0